Access jak każdy program posiada pewne ustawienia, które mogą nam ułatwić pracę. Kolejne zakładki:
1. Widok (zdj.1) - pasek stanu - u dołu okna programu pokazuje informacje o aktualym stanie. Startowe okno dialogowe - przy uruchamianiu Accessa z menu Start, pokazuje takie okno. Skróty do nowego obiektu - w oknie bazy danych pokazuje skróty do nowego obiektu. Obiekty ukryte - jeśli np. jakaś tabela posiada atrybut ukryta to w oknie bazy danych nie będzie widoczna. Zaznaczenie tej opcji spowoduje jej wyświetlenie. Podobnie jest z obiektami systemowymi tworzonymi wraz z nową bazą, są one ukryte, zaznaczenie opcji obiekty systemowe pokaże je. Okna na pasku zadań - każdy otwarty obiekt (tabela, kwerenda...) będzie widoczny na pasku zadań (obok menu start, paska szybkiego wybierania). Pokaż w projekcie makra - kolumna nazw i kolumna warunków - przy tworzeniu nowej kwerendy te kolumny będą widoczne. Opcje klikania w oknie bazy - sposób otwierania obiektu z okna bazy. Podwójna obsługa czcionek - jeśli w używanej przez ciebie czcionce niema np. polskich znaków to tu możesz wybrać czcionkę która posiada takie znaki i będzie ona użyta tylko w momencie wpisywania takiego znaku.
2. Ogólne (zdj.2) - marginesy wydruku - każdy nowy raport będzie posiadał ustawione tutaj wymiary marginesów. Autokorekta błędów poprawia błędnie wpisane nazwy, 1 opcja sprawdza poprawność, 2 poprawia błędy, 3 zapisuje informacje o autokorekcie do tabeli o nazwie AutoCorrectLog. Domyślny folder przechowywania projektów baz, używane w oknie Otwórz i Zapisz. Ostatni używane pliki - ilość wyświetlanych nazw baz w menu Plik. Reaguj dźwiękiem - zaznaczenie tej opcji powoduje reakcje na pewne zdarzenia dźwiękiem. Na jakie, ustawiamy w Panelu Sterowania/Dźwięki. Kolejność sortowania - alfabetyczny porządek wg. danego języka. Format roku - standartowo 2-u cyfrowy, możliwość zmiany na 4-o cyfrowy ta baza lub wszystkie bazy. Opcje sieci Web (zdj.3) - ustawienia koloru hiperłącza i jego podkreślenia.
3. Edytowanie/Znajdowanie (zdj.4) - Domyślne zachowanie Znajdź/Zmień - Odnosi się do sposobu przeszukiwania rekordów. Szybkie wyszukanie - sprawdza bieżące pole i porównuje z całym polem. Ogólne wyszukanie - przeszukuje wszystkie pola i porównuje z dowolną częścią pola. Wyszukiwanie od początku pola - przeszukiwanie bieżącego pola i porównanie z porównanie z początkowym znakiem pola. Potwierdź - wyświetla okno dialogowe z możliwością potwierdzenia lub odrzucenia zmian rekordu, usunięcia obiektu z okna bazy i operacji wykonywanych przez kwerendy akcji. Filtrowanie - pokazuje listę wartości polami indeksowanymi i/lub nieindeksowanymi w bieżącej bazie i/lub z połączonej tabeli z pliku zewnętrznego. Nie wyświetlaj... - max. liczba rekordów w oknie filtruj.
4. Klawiatura (zdj.5) - opcje dotyczące zachowania klawisza ENTER i kursorów. ENTER - 3 możliwości, przenieś do następnego pola, rekordu lub nie przenoś. KURSORY - możliwości 2, następne pole, następny znak w tym samym polu. Kursor zatrzymuje się na 1 lub ostatnim polu rekordu - inaczej blokada rekordu przy przechodzeniu strzałkami kursora. Zachowanie przy wejściu na pole - 3 opcje, zaznaczenie wszystkich znaków w polu, przejdź na początek pola, przejdź na koniec pola.
5. Arkusz danych (zdj.6) - ustawiamy tutaj domyślny wygląd wszystkich arkuszy odnośnie kolorów, czcionki i wyglądu komórek.
6. Formularze/Raporty (zdj.7) - Zachowanie przy zaznaczaniu grupy obiektów, częściowo załączone - obiekty znajdują się w obrębie zaznaczenia tylko częściowo, w pełni załączony - obiekty muszą być w całości w obrębie zaznaczenia, aby zostały zaznaczone. Szablony - można tu wpisać nazwę istniejącego formularza i raportu aby posłużył jako szablon do tworzenia następnych o tym samym układzie. Zawsze używaj procedury zdarzenia - zaznaczenie tej opcji spowoduje, że w oknie własności obiektu, przy wyborze akcji przejdziemy bezpośrednio do okna VB, bez możliwości wyboru konstruktora.
7. Zaawansowane (zdj.8) - Operacje DDE - Dynamiczna wymiana danych (DDE - dynamic data exchange), rodzaj komunikacji umożliwiającej wymianę danych pomiędzy dwiema aplikacjami. Protokół do wymiany danych między programami pod systemem Windows. Włącza lub ignoruje aktualizację łącz DDE. Domyślny tryb otwierania - udostępniony/wyłączny - jeśli baza jest użytkowana w sieci możemy ustawić w jaki sposób będzie otwierana. Domyślne blokowanie rekordów - odnosi się to też do pracy w sieci, bez blokowania - możliwość zmiany tego samego rekordu przez wszystkich z nim pracujących. Wszystkie rekordy - blokada dokonywania zmian przez innych użytkowników. Edytowane rekordy - blokada dokonywania zmian w rekordzie edytowanym w danej chwili przez jednego z użytkowników. Blokowanie na poziomie rekordu - zaznaczenie tej opcji powoduje blokowanie operacji wykonywanych na zestawach rekordów w obiektach typu Recordset a nie kwerend funkcjonalnych i kodu wykorzystującego SQL do masowych operacji. Odznaczenie powoduje blokowanie na poziomie strony - czyli blokowanie wszystkich operacji. Argumenty wiersza poleceń - akcja wykonywana przy uruchomieniu programu. Limit czasu OLE/DDE - wprowadź czas oczekiwania w sekundach (od 0 do 300) przed ponowną próbą wykonania nieudanej operacji OLE (połączenia z osadzonym obiektem OLE) lub DDE. Liczba ponownych prób aktualizacji - czas po jakim nastąpi automatyczna aktualizacja rekordów w widoku arkusz danych lub formularz. Interwał odświeżania ODBC - ile razy program ma próbować zapisać zmieniony rekord zablokowany przez innego użytkownika. Interwał odświeżania - czas po jakim będą odświeżane rekordy zmienione przez ODBC (protokół dostępu do danych na serwerach SQL). Interwał ponawiania prób aktualizacji - po jakim czasie program będzie próbował zapisać rekord zablokowany przez innego użytkownika.
8. Tabele/Kwerendy (zdj.9) - Ustawiamy tutaj domyślne typy i rozmiary pola przy tworzeniu tabel. Autoindeks - automatyczne indeksowanie pól zawierających w nazwie, na początku lub końcu określone wyrażenia, stosowane przy imporcie i tworzeniu w widoku projekt. Uruchom uprawnienia - właściciel/użytkownik - dotyczy uruchamiania kwerend funkcjonalnych i przeglądania danych zwracanych przez kwerendy. Pokaż nazwy tabel - dotyczy pokazywania nazw tabel użytych w siatce projektu kwerendy. Wprowadź wszystkie pola - dotyczy nowych kwerend, wprowadza wszystkie pola tabel lub kwerend do siatki projektu. Włącz autosprzęganie - włącza tworzenie sprzężeń wewnętrznych. W tabelach wprowadzonych do siatki muszą być pola o tej samej nazwie i typie danych i jedno z nich musi być kluczem podstawowym, aby mogło to nastąpić.