Analiza danych

Ten typ stron zawiera tabelę przestawną, podobną do tabel przestawnych Microsoft Excel, która pozwala zmieniać układ danych w celu analizowania ich różnymi sposobami.

Można zmienić układ tabeli przestawnej na stronie dostępu oraz ustawiać jej właściwości wpływające na jej wygląd i działanie, nie można dodawać, usuwać ani zmieniać jej zawartości.

Zaczynamy, od nowej strony widok projekt. Z przybornika wybieramy Tabela przestawna Office. Klikamy na stronie dostępu w miejscu, w którym chcemy umieścić prawy górny róg tabeli. Po wykonaniu tej czynności, wybieramy źródło danych. Aby to zrobić, wyświetl listę pól strony dostępu, a następnie do tabeli przestawnej przeciągnij tabelę lub kwerendę którą chcesz wykorzystać (zdj.1). Możesz także przeciągać indywidualne pola, po jednym naraz.
Przeciągnięta tabela jest przedstawiana jako zestaw pól szczegółów. Coś takiego (zdj.2). Każdą z kolumn możemy przenieść do pól filtru, wiersza, kolumn, metodą przeciągnij i upuść. Strony z takimi tabelami znajdziecie w przykładowej bazie Access-a - Northwind. Baza ta znajduje się w katalogu Microsoft Office\Office\Samples, są tam też inne typy stron dostępu.
Ewentualnie jeżeli przenoszenie pól (filtrowanie) nic nie daje, możemy przenieść tabelę do Excel-a, przyciskiem na pasku narzędzi (zdj.3) i tam dokonać zmian.


 
 © ReEdition by Kasprzak OnLine 2020