Kreator raportów jest najszybszym sposobem stworzenia raportu zawierającego dane z kilku tabel lub kwerend. Ten kreator działa na tej samej zasadzie, co kreatory innych obiektów bazy MS ACCESS. Mamy w nim możliwość określenia układu pól jak i wyboru stylu.
Kreator raportów kolejne kroki - w oknie bazy danych wybieramy obiekt Raport wybieramy Nowy/kreator raportów. W pierwszym oknie dialogowym określamy źródło rekordów. Z różnych tabel i kwerend przenosimy interesujące nas pola strzałką do okna po prawej stronie (zdj.1). Kolejnym krokiem jest grupowanie rekordów, czyli wg. jakiego pola będą one widoczne w raporcie (zdj.2). Następne okno to kolejna możliwość grupowania wg. kolejnych pól (zdj.3). Rekordy możemy posortować na cztery możliwe sposoby, rosnąco lub malejąco (zdj.4). Następnie wybieramy układ drukowania, orientację kartki, pozioma, pionowa. Jest sześć gotowych układów z których możemy wybrać, możemy określić też justowanie raportu zaznaczając pole Dostosuj szerokość pola... (zdj.5). Dalej wybieramy z pośród również sześciu gotowych styli, czyli jest to formatowanie tekstu w raporcie (zdj.6). Określamy nazwę raportu (zdj.7) i otwieramy wynik (zdj.8). Kreator daje nam również możliwość modyfikacji raportu w widoku projekt.