-
TSI
- Tworzenie Stron Internetowych - 351203.M3.J1
-
TIABD | TAB
/SQL/ - Tworzenie i Administrowanie BD - 351203.M3.J2
-
TAI
- Tworzenie Aplikacji Internetowych - 351203.M3.J3
-
-
- PROGRAMY

[szukaj]
Tematy
lekcji TSI
- Rodzaje
grafiki komputerowej
- Stosowanie różnych modeli barw.
CMYK, RGB. Model HSV,CIE,XYZ
- Przestrzeganie
zasad cyfrowego zapisu obrazu-kultury i etyki.
- Podstawy prawne korzystania
z oprogramowania i dostępnej grafiki.
- Grafika
komputerowa-rastrowa i wektorowa.
- Cechy
grafiki rastrowej i wektorowej.
- Wykonywanie projektów graficznych
witryny internetowej-oprogramowanie graficzne.
- Dobór oprogramowania użytkowego do
realizacji określonych funkcji programów użytkowych.
- Definiowanie pojęć związanych z
witryną internetową.
- Projektowanie witryny internetowej
o różnych strukturach.
- Projektowanie hiperłącza
wewnętrznego i zewnętrznego [target-blank].
- Zaprojektowanie struktury nawigacji
witryny internetowej (menu).
- Zanalizowanie zadania pod względem
wykorzystania w projektowaniu witryn WWW określonych funkcji programów
użytkowych.
- Tworzenie grafiki statycznej -
tworzenie obiektów dla animacji jako elementy stron internetowych.
- Tworzenie statycznych obiektów
graficznych (RealDraw, Nscape, GIMP i in.).
- Tworzenie
prostych animacji(Adobe Flash) [:-)]
- Wykorzystanie grafiki wektorowej do
tworzenia elementów graficznych stron i prezentacj.(CorejDraw).
- Grafika
prezentacyjna DTP
- Tworzenie ilustracji - złoty
podział kadru, kadrowanie fotografii.
- Przygotowanie zdjęć do publikacji
(optymalizacja zdjęć)
- Opracowanie reportaży i scenariuszy
wydarzeń np.: z życia szkoły. Stosowanie elementów multimedialnych w
prezentacji.
- Grafika
rastrowa - edycja grafiki (wady i zalety, przekształcanie, konwersja,
formaty zapisu, oprogramowanie)
- Grafika
wektorowa - edycja grafiki (wady i zalety, przekształcanie, konwersja,
formaty zapisu, oprogramowanie)
- Przestrzeganie
zasad komputerowego przetwarzania obrazu i dźwięku.
- Sposoby zapisu dźwięku-analogowy i
cyfrowy.
- Formaty
plików dźwiękowych-ćwiczenia.
- Cyfrowy zapis dźwięku-ćwiczenia
(Audacity).
- Edycja plików dźwiękowych.
- Dodawanie efektów dźwiękowych do
grafiki (pokaz slajdów).
- Montaż plików dźwiękowych. Transfer
do komputera- import danych.
- Praktyczne przygotowanie elementów
graficznych i dźwiękowych do publikacji w Internecie.
- Składnia
języka HTML
- mini kurs
języka html
- Dobór odpowiednich narzędzi
(oprogramowanie do edycji plików html)
- Podstawowa struktura dokumentu,
zasady projektowania
- Kodowanie polskich znaków
- Elementy meta znaczników
- Elementy podstawowe
- Znaczniki tekstu
- Znaczniki listy
- Obrazy i multimedia - kodowanie
kolorów w html - TABELA
KOLORÓW
- Znaczniki tabel
- Odsyłacze, znaczniki hiperłączy i
map odsyłaczy
- Atrybuty formularzy
- Ramki i bloki
- Praktyczne
zastosowanie języka HTML
- Dołączanie stylów do dokumentu
- Składnia
kaskadowych arkuszy stylów CSS [Krótki
kurs języka CSS]
- Właściwości CSS
- Klasy i identyfikatory
- Pozycjonowanie elementów
- Przykładowe układy stron
- Praktyczne przykłady
- Umieszczenie gotowej strony w sieci
(
oprogramowanie
FTP i in.)
- Sposoby walidacji stron
internetowych [walidator w3.org]
- Programy do walidacji stron
internetowych
- Walidacja stron internetowych
ćwiczenia praktyczne
- Edytory WYSWIG - charakterystyka
- Dobieranie edytora WYSWIG do
założonego zadania
- Wykonanie projektu strony z użyciem
edytora WYSWIG
- Walidacja strony ( programy
walidatory)
- CMS - System zarządzania treścią.
- Instalacja Lokalnego serwera,
tworzenie bazy danych.
- Instalacja CMS-a
- Wstępna konfiguracja - konfiguracja
języka, ustawienia globalne witryny i szaty graficznej.
- Struktura witryny. Panel
administracyjny
- Zarządzanie treścią - artykuły
- Menu - konfiguracja strony
startowej, tworzenie pozycji w menu.
- Sekcje i kategorie
- Rejestracja użytkowników
- Zarządzanie modułami
- Zarządzanie komponentami
- Instalacja dodatków - galeria
Tematy
lekcji TIABD / TAB
Instalacja środowiska do testowania stron www, aplikacji i baz danych
- M3.J2.JS1 - Wiadomości wstępne dotyczące baz
danych, systemów zarządzania bazami danych SZBD, zasady projektowania
BD;
- Modele danych
- Podstawowe
definicje
- Funkcje
SZBD System Zarządzania Bazą Danych
(DBMS - DataBase Management System)
- Charakterystyka elementów bazy
danych
- Sieciowe serwery baz danych
- Tabele
baz danych
- Projektowanie konceptualne,
logiczne i fizyczne
- Model ER i jego transformacja.
- Normalizowanie baz danych
- Relacje
- związki pomiędzy tabelami bazy danych
- Formularze do przetwarzania danych
- Rodzaje
kwerend wykorzystywanych do przetwarzania danych
- Projekt
bazy danych
- M3.J2.JS2
- Obsługa MS Access i tworzenie relacyjnej bazy danych - Obiekty
programu Access
- Tabela jako podstawowa forma
organizacji danych
- Okno projektu tabeli
- Definiowanie klucza podstawy
- Typy
danych
- Wprowadzenie danych
- Właściwości pól tabel
- Zasady tworzenia relacji między
tabelami
- Reguły integralności baz danych
- Sprawdzenie poprawności danych.
Indeksowanie
- Definiowanie wyrażeń w programie
Access.
- Konstruktor wyrażeń
- Kwerendy
wybierające
- Wybór
typu sprzężenia w kwerendzie
- Kwerendy
funkcjonalne
- Projektowanie formularzy.
Właściwości formularza
- Wstawianie do formularza obiektów
graficznych
- Funkcje formularza. Formularze
pojedyncze i ciągłe. Formularz z podformularzem.
- Przyciski poleceń w formularzu
- Formanty
- Właściwości formantów. Formanty
listy
- Makropolecenia
- Raporty
- Projektowanie raportu przy użyciu
kreatora
- Drukowanie raportu i moduły.
Eksportowanie raportów.
- Ochrona danych i
centrum zaufania
- PROJEKT:
Samodzielne wykonanie projektu bazy danych w programie Access
- M3.J2.JS3
- Programowanie w VBA. Wykorzystanie Visual Basic
- Użycie struktur VBA, różnice
pomiędzy funkcjami i podprogramami
- Tworzenie kodu VBA
- Komentarze VBA oraz typy danych w
VBA
- Tablice w VBA oraz słowo kluczowe
me.
- Pętle w VBA
- Składnia słowa kluczowego if
- Użycie instrukcji wyboru CASE
- Tworzenie makr w programie Access
- M3.J2.JS4
- Podstawy języka SQL - Składnia języka SQL
- Instalacja serwera MySQL - na przykładzie instalacji mini_server
- Mini
kurs języka SQL
- Mały kurs SQL z
ćwiczeniami i testem
- Tworzenie tabel przy pomocy języka
SQL
- Modyfikacja tabel. Operacje w
tabelach danych.
- Tworzenie aliasów kolumn (AS)
- Sortowanie danych (ORDER BY)
- Usuwanie danych powtarzających się
(DISTINCT)
- Tworzenie kopii tabeli (SELECT INTO)
- Definiowanie danych
- Typy danych w języku SQL
- Manipulowanie danymi
- Grupowanie danych
- Łączenie tabel, rodzaje połączeń
- Eksportowanie importowanie danych w
tabelach.
- Więzy integralności, definiowanie
klucza obcego
- Łączenie wyników zapytań
- Podzapytania i transakcje
- Współbieżność, blokowanie danych
- Widoki - tworzenie, modyfikowanie,
usuwanie
- Indeksy - tworzenie i usuwanie
- Kwerenda wybierająca w języku SQL.
- Definiowanie kwerendy wybierającej
- Definiowanie połączeń między
tabelami
- Sprawdzian z zastosowania języka
SQL w programie Microsoft Access
- Użycie skryptów w MySQL
- Tworzenie skryptów w języku SQL
- Użycie skryptów w PostgreSQL
- Użycie skryptów Access
- M3.J2.JS5
- Projektowanie.
Cele projektu. Definicja zakresu projektu
- Misja projektu. Ograniczenia i
uwarunkowania projektu
- Model wytwarzania a zakres projektu
- Organizacja działań oraz
harmonogram projektu
- Monitorowanie projektu
- Udoskonalanie projektu. Stosowanie
reguł normalizacji
- Opracowanie projektu stworzenia
oraz wdrożenia programu informatycznego (praca samodzielna uczniów)
- Omówienie projektów wykonanych
przez uczniów.
- M3.J2.JS6
- Instalacja serwera baz danych na przykładzie MySQL
- Instalacja serwera baz danych na
przykładzie PostgreSQL
- Instalacja serwera baz danych na
przykładzie Microsoft SQL Server.
- Uruchamianie i wyłączanie serwera
bazy danych MySQL i PostgreSQL w systemach Linux i Windows
- Testy wydajności MySQL i PostgreSQL
- Indeksy - pojęcie indeksu
- Tworzenie i usuwanie indeksów
- Typy indeksów (min. indeksy
wielokolumnowe)
- Zarządzanie indeksami przy użyciu
narzędzia pgAdminIII
- M3.J2.JS7
- Planowanie
prac związanych z bezpieczeństwem bazy danych.
- Weryfikacja bezpieczeństwa bazy
danych.
- Tworzenie bezpiecznego dostępu do
bazy danych.
- Tworzenie bezpiecznego dostępu do
aplikacji bazodanowej.
- Rozdzielenie bazy danych.
- Poprawki bezpieczeństwa,
aktualizacje oprogramowania.
- Tworzenie kopii zapasowych bazy
danych.
- Podział na kategorie użytkowników
bazy danych.
- Konfiguracja uprawnień dla
użytkowników bazy danych.
- Logowanie dostępu do bazy danych.
- Szyfrowanie bazy
danych.
- Bezpieczeństwo po stronie aplikacji.
- Określenie miejsc składowania
danych.
- Replikacja bazy danych.
- Naprawa i odtwarzanie bazy danych z
kopii zapasowej
- M3.J2.JS8
- PROJEKT: Samodzielna realizacja projektu bazy danych w oparciu o
zainstalowany serwer BD
Tematy
lekcji TAI
-
-
- M3.J3.JS1 - Podstawowe pojęcia dotyczące
programowania.
- Języki
programowania.
- Kompilatory.
- Języki skryptowe i biblioteki
standardowe.
- Sposoby zapisywania algorytmów.
- Schematy
blokowe algorytmów - ćwiczenia. [schemat.jpg]
- Algorytmy w postaci listy kroków -
ćwiczenia.
- Narzędzia programistyczne.
- Etapy tworzenia programu.
- Programowanie obiektowe, klasa i
obiekt.
- Modelowanie obiektowe.
- Cechy obiektowości (abstrakcja,
hermetyzacja, dziedziczenie, polimorfizm).
- Narzędzia aplikacji internetowych.
- Struktura aplikacji internetowej.
- Wzorce projektowe.
- Wzorzec projektowy MVC
- Framework - platforma
programistyczna
- M3.J3.JS2 - JavaScript
- wprowadzenie
- Umieszczanie skryptów w dokumencie
- Instrukcja document.write
- Błędy i obsługa błędów
- Korzystanie ze skryptów zewnętrznych
- Okno dialogowe
- Zmienne w języku JavaScript
- Operatory w języku JavaScript
- Instrukcja warunkowa
- Pętle
- Instrukcja case
- Instrukcja pętli for
- Instrukcja pętli while
- Instrukcja pętli do while
- Dobór pętli do problemu - ćwiczenia
- Funkcje
- Funkcje - ćwiczenia
- Zasięg zmiennych
- Konstruktory
- Funkcje wbudowane
- Funkcje wbudowane - ćwiczenia
- Zdarzenia
- Obsługa formularzy
- Automatyzacja pracy w sieci
- Tablice
- Przesłanianie dziedziczonych
własności
- Rysowanie na kanwie
- Biblioteka jQuery
- Node.js
- Wydajność JavaScriptu
- M3.J3.JS3 - Wprowadzenie do języka PHP
- Serwery WWW. Cechy
charakterystyczne serwerów www.
- Serwery Apache i IIS.
- Instalowanie PHP
- Omówienie pakietu XAMP
- Struktura
języka PHP
- Składnia
języka PHP
- Umieszczanie
kodu PHP w dokumencie HTML
- Instrukcje:
print(), echo()
- Obsługa błędów, uruchamianie i
testowanie
- Typy
danych
- Zmienne
i stałe
- Instrukcje
warunkowe
- Instrukcje
warunkowe - ćwiczenia
- Pętle
- Pętle
- ćwiczenia
- Funkcje
- Instrukcje dołączania plików
- Tablice
- Grafika
- Smarty
- Programowanie obiektowe w PHP
- Wykonanie projektu w PHP
zawierającego elementy programowania obiektowego wraz z dokumentacją.
- Obsługa wyjątków
- Obsługa plików
- Obsługa formularzy
ĆWICZENIA
POMOC
linki do przydatnych stron
internetowych:
EDYTOR PHP - phpfiddle.org
EDYTOR JAVASCRIPT - codepen.io
EDYTOR JS - edit.orgapage.de
WALIDATOR HTML - valdator.w3.org/unicorn
EDYTOR GRAFIKI - pixlr.com
TEST SKRYPTÓW - test.watchscript.pl
PEŁNY TEST WWW - tools.pingdom.com/fpt
Bazy danych online - tikitrackers.org
Bazy danych online - quintadb.com
Bazy danych DB Designer online - dbdesigner.net
XAMPP /katalog do testu/ - htdocs [wpisz
w url: localhost/klasa]
***
Słownik
wiedzy informatycznej ***
PROGRAMY
PROGRAM
GRAFICZNY PIXIA
|